Czym są eventy?

organizacja eventów

Codziennie, w wielu większych miastach Polski, odbywają się tzw. eventy, organizowane przez właścicieli wielu firm i marek. Event to masowe wydarzenie, które organizowane jest w miejscach publicznych. Wydarzenie takie może być zorganizowane pod kątem promocji danej marki czy wyróżnienia nowego produktu firmy. Producenci z różnych okazji organizują eventy w wielu miejscach, w których przebywa ogromna ilość osób. Najczęściej są to galerie handlowe, gdzie możemy codziennie liczyć na dużą liczbę klientów. Jest to doskonałe miejsce, by wypromować nową linię odzieży, nowo wydaną płytę czy inne elementy przeznaczone do sprzedaży. Eventy mają zazwyczaj charakter medialny – odwiedziny artysty rockowego lub pisarza w wyznaczonym miejscu jest zawsze opisywana przez media, nagrywana oraz fotografowana. Niektóre eventy szczególnie zwracają uwagę, zwłaszcza jeśli w galerii handlowej pojawia się artysta lub celebryta znany nam wszystkim z telewizji. Eventy mogą również pełnić rolę bankietów, na których zapoznają się pracownicy dwóch współpracujących ze sobą firm itp.

Korzyści dla właścicieli marek

„Wiele nowych lub popularnych firm ma możliwość wypromowania się dzięki eventom. Organizacja eventów jest nieraz wymagająca, jednak wydarzenia te mają wiele możliwości i dzięki nim dana marka może pozyskać nową lub większą rzeszę klientów. Zainteresowane osoby pojawiają się na vencie i korzystają z wiedzy danej osoby lub z jej obecności – zależy od rodzaju wydarzenia.” Paulina Maj, IMS

Często eventy mają charakter masowy, ze względu na chęć wypromowania się marek. Potencjalni klienci mogą zobaczyć ogłoszenie w Internecie o zbliżającym się wydarzeniu w danej galerii handlowej w mieście. Jeżeli jesteśmy wielkimi fanami firmy produkującej markową odzież, na pewno przybędziemy na spotkanie z przedstawicielem polskim marki. Warto bowiem skorzystać z takiego wydarzenia. Największe korzyści osiągają jednak właściciele marek i przedstawiciele firm. Eventy takie bowiem odbywają się przede wszystkim w celu promocji marki oraz jej produktów. Ewentualnie, założenia organizujących opierają się na wypromowaniu zupełnie nowej marki/ linii produktów.

Gdzie mogą odbywać się eventy?

event marketing

Najczęściej, wszelkie wydarzenia o charakterze masowym odbywają się w miejscach publicznych. Miejsca, które są najczęściej uczęszczane przez potencjalnych klientów, to galerie handlowe, rynek miasta czy kluby. Jednak do promocji marki oraz przedstawienia swojej oferty najczęściej służą galerie handlowe. Są to miejsca, w których można wystawić swój towar i go zaprezentować. Dodatkowo, obecność odpowiednich osób – menadżerów firmy lub samego właściciela – podwaja liczbę zainteresowanych wydarzeniem. Właściciele firm i przedstawiciele marek zyskują wiele na takim evencie. Dość często w dzisiejszych czasach możemy zauważyć ogłoszenia o odbywających się eventach wielu marek zarówno zupełnie nowych, jak i tych istniejących na rynku od wielu lat.